Η ανάπτυξη των έξυπνων μηχανών

Πόσο επηρεάζει την αγορά εργασίας η ανάπτυξη των έξυπνων μηχανών και των συστημάτων;

Η ανάπτυξη έξυπνων μηχανών και συστημάτων δεν μπορεί να επηρεάσει απλά την αγορά εργασίας, αλλά να την μεταβάλει εν μια νυκτί. Και αναφέρομαι συγκεκριμένα στον παράγοντα της τεχνολογικής ανεργίας.

Η πρώτη φορά που καταγράφηκε το φαινόμενο της τεχνολογικής ανεργίας ήταν κατά τη βιομηχανική επανάσταση. Ήταν η πρώτη φορά που μηχανές αντικατέστησαν ανθρώπους και μάλιστα τότε είχαμε μαζικά φαινόμενα τεχνολογικής ανεργίας και γι’ αυτό και ιστορικά καταγράφηκε το φαινόμενο.

Σήμερα, έχουμε το ίδιο φαινόμενο σε πιο μαζική μορφή, ίσως όμως γίνεται λιγότερο κατανοητό, γιατί έχουμε μεγαλύτερη συγχώνευση και μεγαλύτερη συμβίωση των μηχανών με τους ανθρώπους. Αυτό, όμως, που συμβαίνει, είναι ότι οι μηχανές, πραγματικά καθημερινά και με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, αντικαθιστούν αυτό που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι όχι μόνο μηχανικά, δηλαδή με τα χέρια τους, όπως ένας αγρότης, αλλά και με τη σκέψη τους.

Εδώ και πάρα πολύ καιρό έχει αντικατασταθεί η δουλειά μιας δακτυλογράφου, έχει αντικατασταθεί η δουλειά ενός σχεδιαστή, τώρα αντικαθίσταται η δουλειά ακόμα και ενός δασκάλου, μπορεί κάλλιστα να αντικατασταθεί και η δουλειά ενός εφευρέτη μαθηματικών ταυτοτήτων.

Το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν οι έξυπνες μηχανές είναι ότι μπορούν να επανεφεύρουν τον εαυτό τους και μάλιστα με υπολογιστικές ταχύτητες, που δεν μπορεί να διανοηθεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος.

Και το ερώτημα είναι: Ποιο είναι το μέλλον των νέων ανθρώπων στην αγορά εργασίας, όταν οι τραπεζικοί μηχανισμοί μπορούν να αντικαταστήσουν τους τραπεζικούς υπαλλήλους, οι υπολογιστές μπορούν να παραδώσουν μαθήματα, τα οποία σήμερα παραδίδουν οι καθηγητές, όταν κάποια στιγμή, μπορεί όλοι να βρεθούμε, χωρίς δουλειά λόγω των έξυπνων μηχανών;

Υπάρχει απάντηση. Στο αriston project αυτό που πιστεύουμε είναι ότι υπάρχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το οποίο δεν μπορεί να το αντικαταστήσει καμία έξυπνη μηχανή και αυτό λέγεται αυθεντικό περιεχόμενο. Εκεί, λοιπόν, που πρέπει να στρέψουμε την εκπαίδευση των παιδιών μας, είναι το να αναπτύξουμε μέσα τους αυτό που λέγεται ατομική επιχειρηματικότητα.

 

Με τον όρο ατομική επιχειρηματικότητα εννοούμε την ευρηματικότητα, την έμπνευση, την τέχνη σε όλα τα επιστημονικά πεδία. Εκεί, δηλαδή, που ο άνθρωπος μαθαίνει τις τεχνικές, τη φιλοσοφία, την τέχνη της σκέψης και γέννησης νέου περιεχομένου. Θεωρούμε ότι επιτυχημένη συμβίωση μηχανών και ανθρώπων στο πολύ σύντομο μέλλον θα είναι εκεί, όπου οι άνθρωποι θα γεννούν περιεχόμενο και οι μηχανές θα το παράγουν.

Απόσπασμα από το radio course του κ. Γιάννη Στεργή, President and CEO, hyphen SA, για την εκπομπή protifora αriston project

 

Copyright © 2017 Yannis Stergis
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή χρήση μέρους ή όλου χωρίς την έγγραφη άδεια του Γιάννη Στεργή.
Read more:
Πτυχία vs Δεξιότητες
Πτυχία vs Δεξιότητες

Close