Δίνοντας το παράδειγμα

Για ποιο λόγο τα παιδιά υιοθετούν αυτά που δεν τους λένε και όχι το αντίθετο;

Στη φιλοσοφία της the αriston project και στο βιβλίο «the αriston project CODEX», στην ενότητα «Το παιχνίδι της ζωής», αναλύουμε ετυμολογικά τη λέξη «συνέπεια», που προέρχεται από τα συνθετικά «συν» και «έπος». Παρότι η λέξη υποδεικνύει ότι οι πράξεις του ανθρώπου πρέπει να είναι συμβατές με τα «έπη», δηλαδή τα λόγια του, αυτό που πρακτικά αποδεικνύεται είναι ότι ο άνθρωπος είναι ένα ασυνεπές ον.

Οι γονείς συνηθίζουμε να λέμε στα παιδιά μας τι να κάνουν. Τα παιδιά, όμως, παρατηρούν τι κάνουμε εμείς οι ίδιοι τελικά. Κάθε άνθρωπος έχει την τάση να βλέπει και να υιοθετεί ό,τι έχει απτό αποτέλεσμα, είτε είναι προς το συμφέρον του είτε όχι. Έτσι, λοιπόν, όπως πολύ απλά θα έλεγαν κάποτε οι παππούδες μας, τα παιδιά ακολουθούν το παράδειγμα, δεν ακολουθούν την υπόδειξη.

Κατά τη συμμετοχή του γονιού, λοιπόν, στη μαθησιακή διαδικασία, όταν φτάνουμε στο σημείο να προσεγγίσουμε τεχνικά τη δεξιότητα της συνέπειας του μαθητή, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα εμείς οι ίδιοι, ως γονείς, συνειδητά και με επίγνωση, να φροντίζουμε το «συν-έπος», δηλαδή τα λόγια μας να αντανακλώνται στις πράξεις μας. Ειδικά στους μικρότερους μαθητές αυτό πρέπει να το αναδεικνύουμε και προφορικά, δηλαδή, να κάνουμε αυτό που πρέπει και στη συνέχεια να το λέμε και ρητά, ενισχύοντας έτσι την επίγνωση των παιδιών. Όπως οι μεγάλοι, έτσι και οι μικροί, κάνουν αυτό που βλέπουν κι όχι αυτό που ακούν.

Απόσπασμα από ραδιοφωνικό στιγμιότυπο του κ. Γιάννη Στεργή, President & CEO hyphen SA, για την εκπομπή protifora αriston project.

 

Copyright © 2017 Yannis Stergis
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή χρήση μέρους ή όλου χωρίς την έγγραφη άδεια του Γιάννη Στεργή.