Παιδεία στα νέα μέσα

Σήμερα χρησιμοποιούμε τα νέα μέσα για ενημέρωση, ψυχαγωγία, ανταλλαγή απόψεων, πρόσβαση σε υπηρεσίες. Η επαφή μας με αυτά έχει γίνει κομμάτι της καθημερινότητάς μας, γι’ αυτό και είναι κρίσιμο να γνωρίζουμε τους τρόπους, με τους οποίους μπορούν να βελτιώσουν την επαγγελματική μας ζωή.

Η ανάγκη έκθεσης της νέας γενιάς στην κουλτούρα των νέων μέσων, ως εφόδιο για τη μελλοντική επαγγελματική καταξίωσή της, είναι αυτονόητη. Δεν είναι τυχαίο ότι η συγκεκριμένη δεξιότητα έχει ονομαστεί «παιδεία στα νέα μέσα» και όχι «εκπαίδευση στα νέα μέσα», ακριβώς για να αναδειχθεί το γεγονός ότι οι νέοι πρέπει να εκτίθενται γενικά στα νέα μέσα και όχι απλώς να εκπαιδεύονται στη χρήση τους.

Όλοι συνηθίζουμε να χρησιμοποιούμε συγκεκριμένα λογισμικά, όπως, για παράδειγμα, το Word, για να γράψουμε ένα κείμενο ή το Skype, για να επικοινωνούμε. Διαρκώς αναπτυσσόμενα λογισμικά υπάρχουν και στα κινητά τηλέφωνα (iOS, Google, Android). Η γνώση της ύπαρξής τους, όμως, δεν είναι αρκετή. Πρέπει, από μικρή ηλικία, να έχουμε επίγνωση του ότι όλα αυτά συνεχώς αναπτύσσονται και κριτική ικανότητα, ώστε να διαχωρίζουμε ποια είναι απαραίτητα για την εκάστοτε δραστηριότητά μας.

Κάθε φορά που ερχόμαστε σε επαφή με ένα νέο εργασιακό ή ακαδημαϊκό περιβάλλον, βρίσκουμε μπροστά μας μια νέα πλατφόρμα ή ένα νέο λογισμικό. Σήμερα, για παράδειγμα, διενεργούνται πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα στο Moodle, μια ελεύθερη πλατφόρμα, η οποία χρησιμοποιείται ευρέως από σχολεία, εξοικειωμένα με τις νέες τεχνολογίες. Δεν έχει σημασία πόσο διαφορετικές είναι οι πλατφόρμες ή τα λογισμικά μεταξύ τους. Σημασία έχει ότι πίσω από το καθένα βρίσκεται μια πολύ συγκεκριμένη φιλοσοφία, με την οποία πρέπει να είμαστε εξοικειωμένοι. Η παιδεία, λοιπόν, δηλαδή η κουλτούρα και η έκθεση στα νέα μέσα, πρέπει να αποτελεί κάτι αυτονόητο.

Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ROIEDU Global Skills της the αriston project οι νέοι αποκτούν παιδεία στα νέα μέσα, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν την αξία τους και να τα χρησιμοποιούν με τους πλέον αποδοτικούς τρόπους, ως εργαλεία για την προσωπική τους ακαδημαϊκή ή επαγγελματική πορεία.

 

Copyright © 2017 Yannis Stergis
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή χρήση μέρους ή όλου χωρίς την έγγραφη άδεια του Γιάννη Στεργή.