the αriston academy

Η παγκοσμιοποιημένη οικονομία και αγορά εργασίας, στην οποία θα εκτεθούν οι σημερινοί μαθητές μας, αλλάζει και τις εκπαιδευτικές ανάγκες που χρειάζεται να καλυφθούν σε οποιοδήποτε σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό, βέβαια, εφόσον το κάθε σύστημα επιθυμεί να συνδέσει την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας.

Σε μια οικονομία που απειλεί πλέον διαρκώς με το φαινόμενο της τεχνολογικής ανεργίας, δηλαδή της ανεργίας που προκύπτει από την αντικατάσταση ανθρώπινων πόρων από μηχανές, είναι απαραίτητο να δούμε τον κάθε σημερινό μαθητή ως παραγωγό πρωτογενούς περιεχομένου (primary content generator), τον μοναδικό ρόλο που, για την ώρα, δεν μπορεί να παίξει μια μηχανή.

Η ιδιαιτερότητα του κάθε μαθητή ως προς τον τρόπο που μαθαίνει, τη νευρολογική του δομή, αλλά και η επίγνωση αυτών μέσω της ειδικής κατάρτισης στις δεξιότητες 2020 και κάθε σχετική μεταβιβάσιμη δεξιότητα, αποτελούν το νέο εκπαιδευτικό αντικείμενο που οφείλει να πλαισιώσει το κάθε σύστημα παιδείας.

Ειδικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια παίζουν και θα παίζουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Πρόκειται για τους ενορχηστρωτές αλλά και μαέστρους στην ορχήστρα που θα αναδείξει την εκπαιδευτική διαδικασία σε γέφυρα προς τον παγκόσμιο κοινωνικό και οικονομικό ιστό. Οι σημερινοί εκπαιδευτικοί, εκτός από την εξειδίκευση στο γνωστικό φορτίο που έχουν αναλάβει να μεταδώσουν, οφείλουν να γίνουν ειδικοί στο Taxonomy που θα ωθήσει τον κάθε μαθητή ξεχωριστά να αυτονομηθεί και να μετατρέψει το κατακτηθέν γνωστικό φορτίο σε εργαλείο παραγωγής πρωτογενούς περιεχομένου.

Όπως εύκολα μπορεί να γίνει αντιληπτό, ο ρόλος του μέσου εκπαιδευτικού μέχρι σήμερα δεν αρκεί για να επιτύχει κάτι τέτοιο για τους μαθητές του. Ο κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να:

  • Εκπαιδευτεί και εξελιχθεί σε διαφοροποιημένο δάσκαλο (differentiated instructor).
  • Εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες που του δίνει η νέα τεχνολογία, ώστε να βγάλει οριστικά από την τάξη τα δύο πρώτα επίπεδα του Bloom’s Taxonomy (παράδοση ύλης και κατανόηση).
  • Εμπεδώσει τη διαφορά ανάμεσα στο μαθησιακό στόχο (learning aim), από τα στάδια προσέγγισης του στόχου αυτού (objectives).
  • Μυηθεί στη μαθησιακή νευρολογία και τις μαθησιακές προτιμήσεις και να αποδεχτεί ότι όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από μαθησιακές ιδιαιτερότητες ή δυσκολίες, μπορούν να βρουν τον δρόμο προς την 100% κατάκτηση του μαθησιακού στόχου.

Αυτό ακριβώς διασφαλίζει και η ακαδημία των αriston εκπαιδευτικών, το the αriston academy. H ακαδημία προσκαλεί όλους τους εκπαιδευτικούς, ανεξαρτήτως μαθησιακού αντικειμένου, να ενταχθούν στους κόλπους της και να αποτελέσουν την πρώτη «φουρνιά» καθηγητών του μέλλοντος στην Ελλάδα και το εξωτερικό.  Η ακαδημία ξεκινά τις δια βίου εργασίες της τον Ιούνιο που μας έρχεται.

 

Copyright © 2015 Yannis Stergis
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή χρήση μέρους ή όλου χωρίς την έγγραφη άδεια του Γιάννη Στεργή.
Read more:
the αriston project codex: a road map to personal and entrepreneurial actualisation
Σχεδιαστική νοοτροπία και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Close